THANK YOU FOR VISITING.

IF YOU WANT TO FOLLOW THIS BLOG, CLICK ON FOLLOW BUTTON ON THE RIGHT SIDE OF THIS PAGE.

Feel free to write your comments! Simply click on 'comments' at the end of posting. If you're not a Blogger member or do not have a Google account, just type your comment in the Comment box, then at the "Comment as" box, choose Name/URL profile and type your name. Your name will appear with your comment. If you do not want your name to appear, use the 'Anonymous' profile.


Tuesday, October 12, 2010

Kisah jin semakin 'hangat'

Semalam, pengamal perubatan Islam yang dilantik Yayasan Islam Terengganu (YIT) merawat gadis ghaib, Siti Balqis Mohd Nor, 22, meminta keluarga itu tidak menggunakan khidmat bomoh lain untuk sementara waktu bagi memastikan proses rawatan dilaksanakan dengan berkesan.

Permintaan itu diutarakan tiga pengamal perubatan berkenaan semalam selepas mereka menangkap 12 lagi jin di rumah gadis itu di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, termasuk makhluk dipercayai ditinggalkan bomoh lain yang merawat gangguan misteri terbabit.

Berita hari ini pula menyebut, selepas gagal ‘mengghaibkan’ Siti Balqis Mohd Nor, 22, jin yang dikatakan mengawal gadis terbabit kini beralih mengganggu ketenteraman keluarganya di rumah mereka di Kampung Gong Nangka, dekat sini. Senja kelmarin, seberkas kunci rumah yang disimpan dalam beg tangan ibu Siti Balqis, Norizan Said, 47, dikatakan hilang sebelum ditemui diikat dalam kain berwarna merah di atas meja kecil di rumah itu kira-kira sejam kemudian.

Apa kata anda?

3 comments:

  1. saya kata..... ahhhhh, cerita macam ni lah yang ditunggu-tunggu dan melariskan paper dan magazine!! kan kan kan?

    ReplyDelete
  2. saya pula kata, pasti ada org byk untung jual nasi lemak kat manusia yg berduyun2 dtg setiap hari nak melihat jin2 tu semua..... hiks

    ReplyDelete
  3. Org Melayu ni memang suka cerita2 karut-marut ni..
    Of course when things like this happen (whether betul atau rekaan pihak tertentu) ada aje pihak yg akan menangguk di air keruh dan ambil kesempatan untuk mengaut keuntungan ie bomoh, pengamal perubatan tradisional, org jual nasi lemak,suratkabar dll. mcm kwn kat atas cakap dan mcm2 lagi.
    Cuba la buat benda2 yg lebih produktif drpd melayan benda2 mcm ni...

    ReplyDelete